KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, April 13, 2012

PAIP EKZOS PATAH...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Semalam masa balik dari rumah mertua di Kuala Kangsar, terdengar bunyi benda goyang kat belakang. Saya ingatkan barang dalam kereta. So, saya buat tak tahu je dan terus drive. Tapi makin kuat plak bunyinya bila saya layan corner.


Isteri saya pun dah seram dengar bunyi tu dan saya secara spontannya kata:


"Ekzos patah la tu. Kan hari tu kena langgar belakang"


Dan memang ya. Ekzos saya patah. Tergantung je ekzos tu tanpa fungsi. Hari tu saya dah patrikan tempat yang merekah tu tapi tak sangka semalam ekzos tu patah terus. So, masa kat Klang semalam, mencarilah saya kedai paip ekzos yang buka tapi malang memang tak ada apa-apa bau, semua kedai paip ekzos yang saya jumpa tutup. Cuma kedai aksesori kereta je buka.


Hari ni saya keluar sekejap untuk tukar paip ekzos baru. Nasib baik paip ekzos bahagian depan je patah. Tabung ekzos ok lagi. So, tukar bahagian depan ekzos je la. Kalau seluruh ekzos, kena keluar sekurangnya RM200 juga la. Huhuhu.


Nasib baik mekanik kedai ni kata boleh tukar. Nasib baik kan? Hehehe.


p/s : Sedih tengok Kenari saya kemek sana, pecah sini.


Wassalam.


-NASZ-


Published with Blogger-droid v2.0.4

Sila Tekan Like Jika Suka

6 comments:

  1. kasihan dgn nasz....
    tak pasal2 kena kuar duit dua ratus.....
    takpe nasz... takde rezeki...
    cam remy jugak....
    hari rabu aritu rumah kena pecah....
    redha aje la.....

    ReplyDelete
  2. HUHU.. Zaman skang ni semua benda pakai duit.. No money no talk omputi kata.. OHOH! ;)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah. Bolh jugak tukar (:

    ReplyDelete
  4. nseb bek boleh tukar... smpai ekzos patah..

    ReplyDelete
  5. bila lg keta abg nasz kena langgar? alahai.. sabar je la.. ujian hdup..

    ReplyDelete
  6. google sampai sini.. ekzos kelisa sy kat hujungnya karat..dah patah.. macammana la ya..risau..

    ReplyDelete