KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, April 25, 2012

POLIS : "ALA... SURUH LA EMAK AWAK BELI MOTOR BARU JE LA"

Tolong saya klik  http://goo.gl/ZdZT9 dan klik VOTE ...Terima kasih.


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Dalam entry sebelum ini, saya ada cerita tentang saya pergi ke Balai Polis Nibong Tebal untuk buat laporan polis berkenaan motor saya yang hilang. Korang boleh baca kat SINI. Korang boleh juga baca pengalaman buruk saya masa nak buat repot polis sebab eksiden kat SINI.


Disebabkan adik lelaki saya last guna motor tu sebelum hilang, maka adik saya kena buat repot polis. Selepas buat repot polis tu, masa tu saya pergi dengan emak, adik lelaki dan isteri saya, kami pun balik dan tunggu tindakan polis. Esoknya saya balik ke Bagan Datoh Perak sebab nak kerja. So, apa-apa kemaskini tentang kes motor saya hilang tu, saya serahkan kepada adik lelaki saya.


Dalam minggu lepas, emak saya call saya:


Emak Saya : Assalamualaikum, Naser. Emak ni.


Saya : Ye emak. Ada apa?


Emak Saya : Motor dah jumpa. Naim dah ambil bawa balik.


Saya : Ye ke? Alhamdulillah.


Emak Saya : Tapi Naser, sebelum motor tu jumpa, Naim ada pergi Balai Polis Nibong Tebal tu. Nak bagitau dia syak orang yang curi motor tu.


Saya : Ye? Pastu?


Emak Saya : Naim cakap, polis kat kaunter terima repot polis cakap "Ala... Suruh emak awak beli je motor baru. Yang hilang tu biarkan je".


Saya : La... Dorang tak ambil statement Naim tentang dia syak sape curi motor tu?


Emak Saya : Tak. Naim bagitau, sambil makan kat kaunter tu, dorang suruh emak beli motor baru je. Pastu, Naim jawab la emak saya bukan orang kaya.


Saya : Pastu?


Emak Saya : Dorang tetap tak ambil peduli pun. Naim balik terus la.


Saya : La... Macam tu plak. Nasib baik motor tu dah jumpa balik.


Emak Saya : Nasib baiklah.


Perbualan selepas tu tak ada kaitan dengan entry ni. Cuma saya kecewa sangat dengan layanan kakitangan Balai Polis Nibong Tebal Penang tu. Kecewa sangat-sangat sebab dorang tak jalankan tugas dorang dengan sebaiknya. Tapi secara sambil lewa je. Tak letakkan diri dorang dalam "kasut" pelanggan. Nanti kena kat batang hidung sendiri, saya layan dorang macam tu, dorang rasa macam mana ye? Atau dorang tak rasa apa-apa pun?


Kalau korang kena macam ni, korang akan buat apa ye? Buat aduan? Kat mana tempat terbaik nak buat aduan ye?


p/s : Tolong saya klik  http://goo.gl/ZdZT9 dan klik VOTE ... Terima kasih.


Wassalam.


-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

12 comments:

  1. abg,
    kalau ayah/mak saya terus ke menteri.
    huuu..
    kalau polis pun acuh tak acuh, susahlah nk prcaya kat depa dlm mnjga keselamatan / keamanan tmpat kita, yedakk?

    ReplyDelete
  2. Kita percayakan dorang tapi dorang buat macam ni...habis tu nak percaya kat sapa lg ni?? (*&^%$#@!~

    ReplyDelete
  3. ader polis yg makan gaji buta percayalah...saya pernah dan tahu sipa dia terutama polis yg keje kat aera hulu kelang

    ReplyDelete
  4. erkkk. polis ape tuh .. haiyya .. baik nya adek abang pegi cam tu je..hmm..kalau saya ??!!

    pon pegi jugak kot..hahah

    *kenape cam ni komen nye

    ReplyDelete
  5. Repot ngan Datuk Hissyamuddin je abis cerita.

    ReplyDelete
  6. report dalam sokabar la bang.. bg satu malayisa tahu.. at least biar malu masing2 kena tiau dgn pihak atasan nnt

    ReplyDelete
  7. bro, sabar je, dorang dah buat acuh tak acuh kan?? nanti ada org buat acuh tak acuh dengan dorang lagi..

    ReplyDelete
  8. Dia gurau kut..tp apsal mls sngt nk amik statement?Nibong tebal tu dekat dengan area sy..huhuh..anyway tq coz singgah blog sy..dah follow blog awk.

    ReplyDelete
  9. jalan cni..... tlg vote baby mia boleh??? http://ayuejean.blogspot.com/2012/04/korang-tolong-vote-baby-nursyiffa-iman.html

    ReplyDelete
  10. ade jugak macam nie kan haishh . susah la polis kalau dh macam nie . jom ke blog laila ad tak tips nk kongsi [http://impianperasaanhidpku.blogspot.com/2012/04/kaunselor-oh-kaunseling.html]

    ReplyDelete
  11. Salam~ Zam datang usha2 blog anda ;)
    Thanks sbb sudi join segmen Blog Pilihan Zamani 84
    Sambil2 menunggu keputusan di umumkan, jom blogwalking
    dulu & berkenalan sesama bloggers. Pada yang dah bermula awal,
    korang mmg sporting la :D Senarai terkini peserta
    (sehingga 24hbApril) telah di update:

    http://zamani84.blogspot.com/p/peserta-segmen-blog-pilihan-zamani-jom.html

    ReplyDelete